> Ewidencja ludności

Ewidencja ludności

WYMELDOWANIE W FORMIE DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ

Podstawa prawna
Ustawa z dnia 10 kwietnia 1974 r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (tekst jednolity: Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.) oraz ustawa z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2012 r. poz. 1407).

Komórka odpowiedzialna
Referat Spraw Organizacyjnych i Obywatelskich, parter, pokój nr 18, budynek B tel. (17) 22 10 526, (17) 22 10 527.

Sposób załatwienia sprawy
W wyniku przeprowadzonego postępowania organ wydaje decyzję administracyjną, która w zależności od ustalonych okoliczności sprawy przybiera postać:
- decyzji administracyjnej o wymeldowaniu,
- decyzji administracyjnej o braku podstaw do wymeldowania,
- decyzji administracyjnej o umorzeniu postępowania.

Wymagane dokumenty
Wniosek zawierający opis stanu faktycznego z załączonym dokumentem potwierdzającym tytuł prawny do lokalu, z którego ma nastąpić wymeldowanie.

Opłaty
Za złożenie podania należy wnieść opłatę skarbową  – 10 zł.

Czas załatwienia sprawy
Około 2 miesięcy.

Tryb odwoławczy
Od decyzji wydanej przez organ I instancji (decyzja Burmistrza Ropczyc) przysługuje pisemne odwołanie do organu II instancji (Wojewoda Podkarpacki) w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji za pośrednictwem organu I instancji.

Inne informacje
W toku prowadzonego postępowania organ administracji kompletuje materiał dowodowy w postaci zeznań świadków, wyjaśnień stron postępowania, informacji Policji oraz innych urzędów i instytucji w celu ustalenia stanu faktycznego będącego podstawą do wydania decyzji.
W przypadku braku możliwości ustalenia miejsca pobytu osoby,
w stosunku do której prowadzone jest postępowanie
o wymeldowanie, realizowana jest procedura ustanowienia przez Sąd Rejonowy w Dębicy VIII Wydział Zamiejscowy w Ropczycach – Wydział Rodzinny i Nieletnich przedstawiciela dla nieobecnego celem reprezentowania
w postępowaniu (w toku dalszego postępowania przedstawiciel obejmuje pozycję strony postępowania o wymeldowanie).


Opracował: Helena Dziedzic, Inspektor Ref. Spraw Organizacyjnych i Obywatelskich, 06.02.2014 r.
Sprawdził: Łukasz Charchut, Kierownik Ref. Spraw Organizacyjnych i Obywatelskich, 06.02.2014 r.
Zatwierdził: Jolanta Kaszowska, Sekretarz Gminy, 06.02.2014 r.

 

 

Opublikowane przez: Łukasz Charchut | Data wprowadzenia: 2014-02-06 08:54:46 | Data modyfikacji: 2014-02-06 10:29:10.
Data wprowadzenia: 2014-02-06 08:54:46
Data modyfikacji: 2014-02-06 10:29:10
Opublikowane przez: Łukasz Charchut
« powrót
 
Dodatkowe Informacje:
.
Adres:

ul.

Burmistrz
Kontakt:
Tel:
Fax:
e-mail: